Jóga a její druhy

2. března 2014 v 10:38 | Lenička P. |  Hubnutí

Jóga a její druhy

Co je vlastně jóga?

Slovíčko yoga má původ v indickém sanskrtu a znamená "sjednotit". Za otce tohoto populárního protahování a zklidnění mysli, je považovaná Patanjali.

Jóga je jedno z nejstarších cvičení a rozvíjení těla i ducha. V Indii ji považují za meditační filozofii, ovšem my jsme si jí "přetvořili" k obrazu svému. Pro nás má hlavně za úkol zlepšit kondici, protáhnout naše těla, posílit, zbavit se depresí a hlavně navodit klidný úsměv na rtech.

Cvičí se skrze jógové ásany - pozice, které zaujímáme.
Pokud při józe chceme vidět výsledky, tak bychom jí měly cvičit denně nebo alespoň obden. Čím déle budeme cvičit, tím více nám jóga dá. Před první lekcí se doporučuje dvě hodiny nejíst pouze pít.

Jaká je nejlepší strava pro jogíny?
· Jablka - hydratují a dodají zdravý cukr
· Mandle - dají nám velkou výdrž vytrvalosti
· Ovesné vločky
· Hrušky - mají vysoký obsah vlákniny
· Rozinky - přírodní zdroj cukru
· Banány - udržuje naše tělo hydratované a dodá nám plno energie
· Sušené švestky
· Sušené meruňky
· Meloun
· Řecký jogurt

A zapomeňte na obuv, jóga se cvičí pěkně bosky :)

Druhy jógy

Hathajóga
Jde o klasickou jógu. Je zaměřená na dýchání a uvolnění, relaxaci a koncentraci. Cvičí se pomalu
Pro koho? Pro ty z Vás, kteří dlouho necvičili a nejsou v kondici.

Powerjóga
Pokud aktivně sportujete a od jógy očekáváte fyzickou námahu tak je tato varianta právě pro Vás. Cvičí se ve zrychleném tempu.
Pro koho? Pro ty, kteří chtějí pomocí jógy zhubnout, nebo zpevnit postavu. Používá se zde váha vlastního těla a posilují se jak vnitřní tak vnější svaly.

Aštangajóga
Cvičení je velmi dynamické a patří mezi nejnáročnější styly. Není zde čas na oddech mezi pozicemi. Výrazně se zde zklidní nervový systém a probudí nová energie.
Pro koho? Je fyzicky nejnáročnější, doporučuje se hlavně mladým lidem a těm, kteří od hodiny jógy očekávají fyzickou dřinu.

Jivamuktijóga
Je fyzicky náročnější a meditativní cvičení. Dynamické lekce provází meditace a čtení z jógových textů a zpívání manter.
Pro koho? Pro ty, kteří očekávají kombinaci fitness a duchovních aspektů jógy.

Flyjóga
Cvičí se ve speciálních sítích. Pojí v sobě jógu i pilates. Praktikuje se pomocí sítí, které jsou pověšené ke stropu a slouží jako podpůrný systém pro jednotlivá cvičení. Využívá hlavně váhy vlastního těla člověka. Pomáhá při bolestech zad, stimuluje činnost mozku a lymfatického systému. Dokonce je velice dobrou prevencí proto vráskám.

Tak co? Vybrali jste si tu svojí? :)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama